Dagismys och ponnyridning

Idag var det väldigt lite barn på dagis då det är klämdag och många föräldrar är lediga. Barnen lekte därför ihop hela dagen med ett annat syskonpar. Vid vilan hade alla lagt sig i ett litet rum och somnat allihop. Elias hade dock inte sovit så länge så båda två har redan somnat här hemma. Jag ska ta tag i köket innan jag väntar hem mannen som är på gymmet.

När T slutat jobbet möttes vi upp i stan för att kika en sväng på Kappahl. De hade 25% idag och Elias behöver nya t-shirtar. Vi hittade 2 tröjor och 5 t-shirtar för under 400 kr! Vi hade helt missat att det var "Fest i stad" i Falköping men förstod det ganska snabbt då vi fick se ponnyridningen. Båda barnen ville rida, detta var Elias andra gång då han red en gång i somras på Borås djurpark och för Leo var det första gången. De satt som två ljus hela vägeb och Leo bröt ihop när han lyftes av och förstod att han inte fick rida mer <3

Till middag åt vi laxgryta och barnen har mumsat i sig det efterlängtade fredagsgodiset :)

Idag jobbade jag ute på altanen och det var riktigt härligt kan jag lova!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0