Vårdcentralen gånger 2

Igår var det en hektisk dag. Dagen började med att Elias satt i Toms knä och åt frukost. Helt plötsligt tappar han balansen och slänger sin arm bakåt vilket resulterar i att Tom får gaffeln i ögat. Fick åka in till vårdcentralen där de konstaterar att en stor bit av hornhinnan är borta. Lapp för ögat och salva gånger flera under dagen. Imorse var det dags för återbesök för att se om hornhinnan börjat läka vilket den ej gjort så han fick åka vidare till KSS. Som TUR är så är inte synen skadad och han ska fortsätta med lapp och salva till återbesöket på torsdag då det ska börjat läka. Då han ansträngt vänsterögat mycket nu så har han svårt att titta på det också, min stackars älskling.

Åter till gårdagen. På eftermiddagen åkte jag in med Elias till vårdcentralem då jag tjatat till mig en tid. Helt otroligt att man ska behöva göra det då han haft hög feber i 5 dagar och hostar så han spyr. Konstaterades i alla fall att det var virus och inget bakteriellt och vi fick utskrivet Bricanyl. Så i natt har han bara hostat en timma och äntligen fått ta igen lite sömn.

Jag hann sen hem i 5 minuter för sen var det dags att åka iväg för att hålla i en hälsokväll. Kändes sådär bra att lämna 3 sjuklingar hemma men vad ska man göra?

Idag har Elias feber sjunkt men då har Leos istället ökat. Så det är väl bara inse att båda barnen fått influensa och kämpa vidare och hoppas att de snart är friska mina älsklingar, alla tre!

Kommentarer
Postat av: Emma

Usch, låter inte som en toppendag precis!

Nu hoppas vi att du håller dig frisk iaf. Så får de andra 3 grabbarna krya på sig! Kram

2012-02-07 @ 15:59:16
URL: http://lilljantan.blogspot.com
Postat av: Momi

Kryakryakryakrya <3<3<3

2012-02-07 @ 19:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0