Mysig dag

Idag har vi bara haft en lugn och mysig dag här hemma. Elias är förkyld och hostig så vi har bara tagit det lugnt och gejat lite. Efter lunch somnade båda barnen så även mamma och pappa i huset passade på att vila ögonen, finns det något mysigare än att ligga uppkrupen i soffan under en filt en söndag och höra regnet utanför?

Men lite nyttig kände jag att jag var tvungen att vara så efter att väntat hela dagen på att det skulle sluta regna gav jag upp. Nej, jag struntade inte i den dagliga promenaden (kände ju lite dåligt samvete att jag inte hann promenera igår) så jag och Tom tog på oss regnkläder, klädde in syskonvagnen med regnskydd och gick ut i regnet. Det var jätte skönt och när vi väl var hemma efter en timme hade det nästan slutat regna. Jag och Tom kom fram till att då vi är ute och går är i princip enda gången vi kan prata utan att bli avbrutna av något. Leo sover alltid gott i vagnen och Elias stortrivs att sitta och titta på gräsklippare, kärror osv. Vi får mycket sagt och man kan planera och disskutera i lugn och ro.

Vi hade en trevlig dag och kväll igår förresten och vännerna åkte hem vid 00.30. Måste säga att jag känner mig väldigt stolt då jag inte ens smakade på tårtan eller chipsen med den otroligt goda dippen (som jag vet sen innan) =)


Marängtårta som Elias dekorerade så fint =)





Elias godingen




Leo sover nästan innan vi börjat gå =)




En slarvig fläta


Kommentarer
Postat av: Ida - mamma till Nova <3

Ge mig flätan!! :)

Jättefint!

2011-06-19 @ 22:29:05
URL: http://idacarlgren.blogg.se/
Postat av: Emma

Sikken fin tröja lilla Leo har på sig ;)

Det är bra att ni kämpar på i ur och skur! Oftast är det så skönt när man väl kommer ut...

2011-06-20 @ 12:34:20
URL: http://lilljantan.blogspot.com
Postat av: Sandra - mamma till Elias och Leo

Ja visst har han Emma ;)den är verkligen mysig!

Tack syster =) Får göra en på dig sen när ditt hår har växt lite mer =)

2011-06-20 @ 18:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0