Det blev en dag på stranden...

Imorse packade vi kylväskan och begav oss mot Lidköping. Vi hittade en jätte mysig plats som heter Villabadet. Fanns både gräs, sand, skugga under träden, liten lekplats och relativt fräscha toaletter. Tyvärr ingen kiosk men det gjorde inget. Elias var lite skeptisk till vattnet först men när han väl kommit i med fötterna så älskade han det. Ville inte sitta på filten bredvid oss utan gick för det mesta runt på egen hand =) Var många dagisklasser där så det tyckte han va kul! 

Leo har varit vaken nästan hela dagen. Tycker han borde bli trött av värmen men inte då =) Framåt eftermiddagen packade vi ihop och åkte hemåt. Tyvärr blev hemfärden inte lika rolig. Vi var nära att krocka med en lastbil som körde ut precis framför oss så Tom var tvungen att tvärnita. Hjärtat hann stanna både en och två gånger kan jag säga. Typiskt lastbilschafförer som tänker störst först. Sen hade vår ac slutat fungera när vi skulle åka hem så det var hur varmt som helst i bilen. Vi vevade ner rutorna lite på min och Toms sida men det hjälpte inte så mycket. När vi närmade oss Falköping såg vi att Leo var helt röd i ansiktet och svettig i pannan. När vi kom hem var han så varm att jag hade kunnat vrida ur hans body. Min stackars kille. Det vara bara att ta av body och blöja och tvätta och badda med kallt vatten. Det är ju jobbigast för de små när det är såhär varmt. Men tur att han har ätit varannan timme under hela dagen så han får i sig vätska. Bara jag som borde tänka mig för lite och dricka desto mera.

Efter att vi packat upp tände vi grillen. Det blev hamburgare till kvällsmat. Halv 7 somnade Elias, hur trött som helst efter att varit ute precis hela dagen. Vad kan man säga. Har varit en väldigt varm men en helt underbar dag!

Leo trivdes i skuggan




En rolig gunggrej










Elias på upptäcktsfärd



Hittade en späckhuggare som han fick låna =)





Kommentarer
Postat av: Ida - mamma till Nova <3

Mosters finigar! <3 Dit måste vi åka nåndag :)

2011-06-30 @ 09:04:48
URL: http://idacarlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0