Lite smått och gott

Nu är det klart =) Vindskivor på båda husgavlarna är bytta. Istället för ruttna sitter där nu fina, nya och vitmålade. Även det nya altantaket är på plats! Igår när Tom och hans pappa hade fått bort det gamla taket och skulle lägga på det nya gick jag, Elias och Leo ut på en promenad. Vi hann 10 minuter innan himmlen öppnade sig och det började spöregna! Har aldrig fått på regnskydden så snabbt och som tur va hittade vi ett träd där vi kunde stå under. Tyvärr hade jag ju själv inget paraply så mina kläder kunde man vrida ur sen. När jag kikade in till Elias i vagnen tittade han på mig, klappade mig på kinden när han fick se alla regndroppar och sa: Oooj. Söta unge! När det lugnat sig lite var det bara att vända hemåt igen och som tur va hade Tom och Michael bara hunnit slänga på taket innan det regnat in allför mycket på altan.

Tusen tack Michael för all hjälp!

Idag har vi haft en riktig mysdag! Vi har bara varit inne och grejat. Städat på altanen, putsat fönster och jag har sytt färdigt gardinerna. Så nu är de strukna och upphängda på altanen och jag är såå nöjd!

Måste berätta att nu ikväll vände sig Leo för första gången från rygg till mage. Och jag hann att spela in det. Våran lille goding har redan blivit så stor <3

Godingen somnade i babysittern, men han släppte inte taget om sin leksak =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0