En tripp till stan

Idag åkte jag in till stan en sväng, helt sjäv =) Hämtade bl.a. ut mina linser och köpte hårfärg. Japp för nu i veckan ska jag båda byta frisyr och hårfärg! Jag håller tummarna att det kommer bli bra.

Till lunch idag lagade jag en ny maträtt som vi inte ätit tidagre och den fick helt klart godkänt! Här kommer receptet:

Blue cheese pasta:

ca 300 g pasta
ca 400 g broccoli (jag använde fryst)
4 msk vetemjöl
6 dl mjölk
2 msk margarin
ca 140 g blåmögelost
salt, peppar

Använd en stor gryta och koka pastan enligt anvisning på förpackningen. Häll i broccolin och koka med pastan de sista 3-4 minuterna.
Gör såsen. Vispa ut mjölet i ett par dl av mjölken i en kastrull. Häll sedan i resten av mjölken och häll i margarinet. Koka upp under vispning och sjud sedan på svag värme i 3-5 min. Vispa eller rör om då och då.
Smula ner osten i såsen, ta kastrullen från plattan och rör om tills osten smält. Smaka av med salt och peppar.
Häll av pastan och blanda i såsen. Färdigt att servera!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0